środa, 21 listopada 2012

Domowy chlebek

Dzisiaj postanowiłam przełamać mit, jakim jest czasochłonne i pracochłonne przygotowanie własnego chleba. Pewnego razu, całkowitym przypadkiem w moim sklepowym koszyku znalazła się pełnoziarnista mąka do wypieku chleba zamiast zwykłej - moje niedopatrzenie. Mąka stanęła z tyłu szafki czekając na swój czas:) W końcu, po kilku tygodniach postanowiłam spróbować upiec chleb według przepisu znajdującego się na opakowaniu. Jest on super prosty i szybki, więc przystąpiłam do dzieła. Wszystko czego potrzebujemy to:


- 500 g mąki (do tego przepisu użyłam zwykłej pszennej pełnoziarnistej)
- 350 ml wody/ mleka
- 25 g drożdży
- dowolne bakalie - jeśli ktoś lubi - można użyć słonecznika, orzechów, siemienia lnianego itp
- sól (ok. 1 łyżeczka)
- osobiście polecam też żurawinę i płatki owsiane


Mieszamy wszystkie składniki ze sobą ręcznie lub przy pomocy miksera. Odstawiamy do miski pod przykryciem na co najmniej pół godziny. Następnie przekładamy do uprzednio wysmarowanej tłuszczem foremki i ponownie dajemy mu chwilę (ok 30min) na wyrośnięcie. Dla niecierpliwych (jak ja) można pominąć etap z miską i od razu dać wyrobione ciasto do foremki.



Wyrośnięte ciasto wkładamy do rozgrzanego piekarnika na 30min na temperaturę 200stopni i włączony termoobieg (wszystko też zależy od piekarnika).



Po tym czasie pozostaje tylko rozkoszowanie się smakiem świeżo upieczonego i ciepłego chleba, który nie kryje w sobie żadnych spulchniaczy i innych przedłużaczy trwałości.




Zachęcam do spróbowania i życzę smacznego:)

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz