wtorek, 17 lipca 2012

Tricki w kuchni

Zastanawiałam się jak usystematyzować zebrane przeze mnie informacje oraz porady ułatwiające życie i na początek postanowiłam podzielić je w zależności od pomieszczenia, w jakim mogą być użyte. I tak oto na pierwszy ogień idzie kilka ciekawych tricków do zastosowania w kuchni.


1. Co użyć do pochłaniania nieprzyjemnych zapachów w lodówce? 
Jeżeli przetrzepaliśmy całą lodówkę i wyrzuciliśmy już wszystkie stare i spleśniałe produkty można:
opcja 1. Na talerzyk wyspać proszek do pieczenia i w środku położyć połówkę jabłka (przecięciem do góry).
opcja 2. Na talerzyk nasypać trochę sody oczyszczonej.
opcja 3. Wsadzić połówkę cytryny (dobrze wchłania też zapach ryby).
opcja 4. Wsadzić zmiętą gazetę (jeszcze osobiście nie sprawdziłam).
opcja 5. Wsadzić bryłkę węgla drzewnego.


2. Jak sobie poradzić z trudnymi zabrudzeniami np. w piekarniku?
Nałożyć na zabrudzoną powierzchnię mieszankę (papkę) 5 łyżeczek sody, 5 łyżeczek soli i 5 łyżeczek octu, następnie zostawić na 15-20 min i zetrzeć.


3. Co zrobić, aby mleko nie wykipiało?
Brzeg (jeszcze zimnego) garnka wysmarować masłem.


I na koniec ciekawostka, która mnie samą zaskoczyła, otóż garnki i patelnie z teflonu nie powinny być czyszczone płynem do naczyń i gąbką, tylko wodą i ręcznikiem papierowym. Dodatkowo należy je zabezpieczać raz na tydzień nacierając powierzchnię teflonu oliwą.