niedziela, 3 listopada 2013

Włóczka i druty = wieszak na szale i poszewka poduchy

Już dawno obiecywałam sobie, że wezmę się za szydełkowanie, ale rok za rokiem mijał i nic się nie działo... aż do przedwczoraj. Podczas poszukiwań w szafie natknęłam się na stare włóczki, druty i szydełko podarowane przez babcie. Robótki na drutach od dawna zajmowały moje ręce podczas długich jesienno-zimowych wieczorów, także w kilka godzin udało mi się "wyczarować" modną w tym sezonie sztrykowaną (wełnianą) poszewkę.

Niesiona falą robótek ręcznych postanowiłam wreszcie dać szansę szydełku i poszukać inspiracji m.in. na >> stylowi.pl, gdzie trafiłam na prosty i ciekawy wzór wyglądający a'la kiść winogron i od razu pomyślałam o wieszaku na moje szale, których mam za dużo (i zbyt pomiętych) kotłujących się na półkach w szafie. Poszukałam tutoriali z robótkami z otwartym kółkiem w środku i trafiłam na moją nową guru, która rewelacyjnie tłumaczy i pokazuje sztukę szydełkowania początkującym >> http://www.youtube.com/watch?v=5B9BSk4xcMk. Oczywiście swoje dzieło wykonałam "moją techniką", ale muszę powiedzieć, że wyszło całkiem przyzwoicie, jak na pierwszy raz. Zobaczcie rezultaty:
 
rodzaj mojej techniki/wzoru do szydełkowania: mając pojedynczy łańcuszek na szydełku z przodu robótki przekładałam szydełko pod "okręgiem", nabieram nitkę na szydełko od tyłu, wracam do przodu, gdzie również nabieram nikę na szydełko, znowu przekładam szydełko pod "okręgiem", nabieram nitkę od tyłu robótki i wracam do przodu, gdzie nabieram nitkę na szydełko i przeciągam nitkę przez całość - czyli powstałe trzy oczka i łańcuszek początkowy -  tworząc pojedynczy łańcuszek (tym sposobem szybko obtoczyłam okrąg)

Po nałożeniu szali na wieszak, od razu doszłam do wniosku, że będę dorabiać jeszcze jeden rządek trzech otworów poniżej, bo wyszedł rewelacyjnie. Widzę od razu co mam, a dodatkowo szale nie będą pomiętę. Jak na kilka godzin zabawy z włóczką i szydełkiem, radość z własnego dzieła oraz poprawa użytkowania szali jest nieoceniona!!!

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz